1) Nastavenie vlastných dimenzií
Export hodnotení návštevníkov zo systému Phoenix do Google Ads účtu prebieha pomocou vlastných dimenzií cez prepojený Google Analytics účet.
- Vo Vašom Google Analytics konte vyberte účet k danej stránke
- Vľavo dole vyberte Správca (ikona ozubeného kolesa)
- V strednom stĺpci vyberte Vlastné definície a následne Vlastné dimenzie
- Kliknite na +NOVÁ VLASTNÁ DIMENZIA
- Pre rozsah nastavte Používateľ
- Potvrďte tlačidlami Vytvoriť a Hotovo
- Pre cielenie podľa záujmu návštevníkov postup opakujte pre druhú dimenziu, nazvite ju interest_score
2) Prepojenie s cieľovým Google Ads účtom
Pokiaľ ešte nemáte prepojený Google Analytics účet s Google Ads účtom pre Vaše reklamy, urobte tak teraz:
- V strednom stĺpci menu Správca vyberte Prepojenie účtu Google Ads
- Zakliknite cieľový účet
- Potvrďte tlačidlom Pokračovať
- Prepojenie pre Všetky údaje webových stránok zmeňte kliknutím na ZAP.
- Uložte tlačidlom Prepojiť účty
3) Vytváranie publík
V tejto chvíli sú výsledky systému Phoenix v reálnom čase exportované do Vášho Google Analytics účtu. Posledným krokom je vytvorenie publík.
- V strednom stĺpci menu Správca vyberte Definície publika a následne publiká
- Pokiaľ ste v danom Google Analytics účte ešte žiadne publikum nevytvárali, prvé publikum musíte vytvoriť predvolené so všetkými návštevníkmi
- Ak sa vytváranie nového publika nespustilo automaticky, začnite kliknutím na +NOVÉ PUBLIKUM
- Pod Definovanie publika kliknite na tlačidlo Vytvoriť nové
- Vľavo vyberte Podmienky
- Pri slove Filter zmeňte Relácie na Používatelia
- Výber Akcia udalosti zmeňte na smart_audience (pod Vlastné dimenzie)
- Do textového poľa za obsahuje vpíšte 1
- Pod týmto poľom kliknite na tlačidlo A
- Akcia udalosti v novomm riadku zmeňte na smart_audience, podmienku na neobsahuje a vpíšte hodnotu 0
- Potvrďte tlačidlom použiť
- V prípade nízkej návštevnosti stránky navýšte trvanie členstva
- Publikum pomenujte a pokračujte tlačidlom Ďalší krok
- Ako cieľ vyberte okrem tohoto účtu Google Analytics aj reklamný účet ktorý ste prepojili v kroku 2
4) Vlastné publiká podľa záujmu návštevníka
Druhá vlastná dimenzia systému Phoenix segmentuje ľudí do 20 skupín podľa stúpajúceho záujmu
- Začnite s vytváraním publika ako v kroku 2. (Definovanie publika => Vytvoriť nové)
- Pod Definovanie publika kliknite na tlačidlo Vytvoriť nové
- Vľavo vyberte Podmienky
- Pri slove Filter zmeňte Relácie na Používatelia
- Výber Akcia udalosti zmeňte na interest_score (pod Vlastné dimenzie)
- Podmienku obsahuje zmeňte na patrí medzi
- Do textového poľa vpíšte novým riadkom oddelené hodnoty záujmu, teda čísla 0 - 19, kde 0 je záujem 0-4.99%, 1 záujem 5-9.99% atď. Pre publikum z horných 30% teda vyberte hodnoty 14 až 19
- Pomenujte publikum, nastavte ciele a uložte
Publiká sa týmto objavia vo Vašom Google Ads účte a po dosiahnutí dostatočného počtu ľudí budú dostupné pre cielenie reklamy.
1) Výber cieľového pixelu
- Vo Vašom účte Facebook Business Manager vyberte Pixely pod nadpisom Events Manager
- Nájdite pixel z príslušnej stránky a kliknite v jeho vpravom hornom rohu na tlačidlo podrobnosti
2) Vytváranie publík
- V pravom hornom rohu kliknite na Vytvoriť publikum a vyberte Custom audience (pre získanie nových podobných návštevníkov zvoľte Lookalike audience)
- Vyberte cieľový účet
- Potvrďte tlačidlom Ďalej
- Ako zdroj informácií vyberte dlData ( po kliknutí na All website visitors )
- Nižšie kliknite na odkaz Refine by a zvoľte prvú možnosť URL/Parameter
- Namiesto URL zvoľte smart_audience
- Do prázdneho poľa pre hodnotu vpíšte 1
- Kliknite na and also
- Namiesto URL zvoľte smart_audience
- Podmienku (obsahuje) zmeňte na neobsahuje
- Do prázdneho poľa vpíšte 0
- Publikum pomenujte a uložte
3) Vlastné publiká podľa záujmu návštevníka
- Začnite vytváranie publika ako v kroku 2
- Pri Refine bynamiesto URL však zvoľte score
- Nastavte znamienko a hodnotu záujmu (číslo 0 - 19, kde 0 je záujem 0-4.99%, 1 záujem 5-9.99% atď). Pre záujem >50% je teda znamienko greater than (>) a hodnota 9
- Publikum pomenujte a uložte
Publiká sa týmto objavia vo Vašom Facebook Business Manager účte a po dosiahnutí dostatočného počtu ľudí budú dostupné pre cielenie reklamy.
O zaslanie návodov pre integrácie s Phoenix API nás môžte požiadať emailom.